TalentMedia kupuje LifeTube. Powstaje największy podmiot świadczący usługi influencer marketingu w regionie CEE

Spółka TalentMedia kupiła 79,05 % udziałów w sieci partnerskiej LifeTube za 9,2 mln złotych. Oznacza to, że dwie największe agencje influencer marketingu i sieci partnerskie YouTube w Polsce będą kontrolowały łącznie ok. 70 % rynku, miały prawie 130 milionów subskrypcji praz ok. 820 milionów emisji wideo miesięcznie. Na rynku pozostaną obie marki, które będą działać niezależnie. 

 

Od dawna widzieliśmy się w roli konsolidatora tego rynku -mówi Jacek Olechowski, Prezes Mediacap, głównego udziałowca TalentMedia. - Inwestycja w LifeTube jest elementem realizacji tej strategii. Integracja dwóch największych podmiotów na rynku influencerskim daje wiele atutów zarówno naszym klientom, naszym twórcom, jak i wszystkim osobom odpowiedzialnym za rozwój w tej branży. Ten ruch pozwala wprowadzić spójne i profesjonalne standardy na większości rynku oraz lepiej dopasować się zarówno do potrzeb klientów, jak i twórców. Wszyscy zyskują na tej integracji, to sytuacja WIN-WIN-WIN.

 

Obie spółki zamierzają integrować działania w wielu obszarach m.in. rozwoju technologii, produkcji treści, optymalizacji sieci, wymiany know-how, a także PR i marketingu. Cele, spółek jest również standaryzacja działań, profesjonalizacja współpracy na linii twórcy-klienci, podniesienie jakości treści oraz samych procesów prowadzania kampanii.

 

Aktualnie około 600 twórców zrzeszonych w obu sieciach ma łącznie ponad 130 miliony subskrypcji i 820 milionów emisji wideo miesięcznie. W 2018 roku łączny watchtime filmów stworzonych przez twórców obu sieci wyniósł ponad 45 miliardów minut, spółki obsłużyły  430 klientów i ponad 1200 kampanii.